26 Temmuz 2009

Gökova tekne gezimiz 1.gün (Turgutreis - Çökertme)

Turgutreis - Çökertme
Sabah erkenden kalkıp marinada son ihtiyaçlarımızı giderdik. Tekne üzerinde son kontrollerimizi yaptık. Telefonla İlhanı arayarak onların durumunu öğrendik. Doğu ege yelken haftası yarışları Port Yalıkavak marinada son buldu ve i-marine Pamuk orada konaklıyordu. Haliyle i-marine Pamuk yola bizden daha erken koyuldu. Buluşma noktamız Turgutreis marina açığı olacak şekilde kararlaştırdık. Rüzgar ve deniz seyir için oldukça elverişli idi. Nihayet saat 10:05 de iki tekne buluştuk ve çökertmeye doğru yola koyulduk. Deniz sakin rüzgar 8-12 knot arası süratlerde idi. Rüzgar kolayına olduğunda genoa basıp hem stabil hemde ekonomik bir seyir ile Çökertme koyuna girdik.

Önce koyun batı kanadında alarga demirlemiş olan Pamuk'a bordaladık. Denize girip güzel doğanın tadını çıkarttık. Daha sonrasında koyun kuzey kanadında bulunan lokantalardan birinin iskelesine kıçtan kara yanaştık. Çökertmedeki lokantaların tonozları ve sağlam iskeleleri mevcut. Ayrıca ücretsiz su ve elektrik de almak mümkün. Bizde bir lokanta ile anlaştık hem güzel bir yemek yedik hem de güvenli bir gece geceledik. Ayrıca ertesi güne elektrik ve suyumuz tam bir şekilde çıkma şansımız oldu.