27 Temmuz 2009

Gökova tekne gezimiz 2.gün (Çökertme - Büyükçatı)

Çökertme - Büyükçatı
Çökertmede sakin bir havada erken saatlerde uyandık. Tekne tatilimizdeki ilk kahvaltımızı çökertmede yaptık. Çökertmenin eşsiz manzarası eşliğinde zeytin peynir salatalık domates ve fırınından yeni çıkmış taze ekmek ile yaptığımız kahvaltı muhteşemdi. Zeytinyağı kekik pulbiber karışımı herhalde hiç bu kadar lezzetli olmamıştı. Komşu teknemiz i-marine Pamuk ile rotamızı Gökova körfezinin güneyinde yer alan Büyükçatı koyu olarak belirledik. Çökertmeden çıkış saatimiz 09:50 idi. Yolu yarıladığımızda 12-16knot süratinde apazımızdan gelen bir rüzgar bize eşlik etmeye başladı. Ekibimizin oldukça sportmen olmasına güvenerek, anayelken ve genoayı tam arma basmayı önerdim. Beklediğimden çabuk bir kabul gördüm. Gökmen, Uğur, Okan, Füsun birlikte çalışarak ana yelkeni ve genoayı toka ettiler. Sonrasında motoruda stop edip güzel bir yelken keyfiyle yolumuza devam ettik. Motor gürültüsünden kurtulmuştuk, üstelik yelkenle süratimiz daha da hızlıydı. Biz yelken basmak için rüzgara döndüğümüzde kardeş tekne i-marine neredeyse 1 mil kadar önümüze geçti. Kalan yolumuz boyunca onlar önde biz arkada seyrimize devam ettik.

Koyun içine i-marine bizden önce demir atmıştı. Bizde onların rüzgar üstüne koyun biraz daha batı tarafına uzun kaloma salarak demir attık, kıçta kara yerimizi aldık. Kıç açmazımı file varsayan bir su voleybolu ile günü noktaladık. Gurmelerimiz Gökmen Uğur güzel bir akşam yemeği hazırladılar. Yıldızların altında huzurlu bir gece geçirdik.