31 Temmuz 2009

Gökova tekne gezimiz 6.gün (Karacasöğüt - Okluk - Turgutreis)

Sabah kalktık GYK'da hertürlü ihtiyacımızı tamamladık. Bir miktar yakıt aldık ve artık dönüş yoluna hazırız. Komşu tekne imarine'deki dostlarımızla vedalaştık ve yola koyulduk.Malum dönüş yolu uzun bugünün büyük kısmı yolda geçti. Rotamız Orak adası. Rüzgar maalesef şiddetlendi. Kısmen zorlu bir yolculuk sonrasında Orak adasına ulaştık.

İmarine ile sabah ayrıldığımız için yalnız başımıza demir atıp bağlanmak zorundayız. Derinlik kalabalık ve rüzgar açısından gözümüze bir yer kestirmemiz zor oldu. Rüzgar iskele bordamızdan bastırıyor sağnaklar 15-16 knot hız kazanabiliyordu. Rüzgar altımızda demirli motoryata yaslamadan demirleyebilmemiz için oldukça hızlı davranmamız gerekiyordu. Uğur abi ben koltuğu almak için atlayıp karaya yüzmeye başladı. Gökmende demiri ve var olan zincirimizin neredeyse hemen hepsini masmavi denize göküyordu. Bu arada bende tornistanda kalıp tekneyi olabildiğince rüzgar üstünde tutmaya çalışıyordum. Rüzgar üstüne tırmanabilmek için bir iki defa demire doğru yürümek zorunda kaldımsa da sonunda kazasız belasız bağlanmayı başardık.

Bağlanma maceramız bittiğinde saat öğleni geçmişti ve yemek hazırlığına başladık. Bu sırada artan rüzgar bizi iyice rüzgar altımızdaki motoryata yaklaştırmaya başladı. Zincirin gerilmesinden ve bir miktar taramasından dolayı yaklaştığımızı biliyorduk. Neyseki birazdan rüzgar altımızdaki motoryatta rüzgardan nasibini aldı ve biraz demir taradı. Böylece aramızdaki mesafe açılmış oldu.

Orak adasının denizi çok berrak. Sığlığındaki kayalık yapısı birçok deniz canlısının yaşamasına olanak veriyor. Mutlaka görülmesi gereken yerler listenize eklemenizi öneririm. Güzel bir deniz keyfi yaptıktan sonra artık tekrar yola çıkma vakti. Turgutreise bu akşam girmemiz gerekiyor.

Orak adasında geçirdiğimiz saatler boyunca rüzgar ciddi bir fırtına halini almaya başladı. Özellikle Karaada'nın güneyinden geçerken vuran civarnalarda 37 knot hızını gördük. Neyseki beni ayağımdan arı sokması haricinde herhangi bir problem yaşamadan 20:00 civarında marinaya giriş yaptık. Maalesef güzel yolculuğumuz burada sona erdi.