11 Haziran 2009

2009 Formula1 Turkey Grand Prix - 3 (Yarış günü)

Heikki Kovalainen (FIN) McLaren MP4/24. Formula One World Championship, Rd 7, Turkish Grand Prix, Race, Istanbul Park, Turkey, Sunday, 7 June 2009

Ve nihayet beklenen yarış günü
Cumartesi günü sıralama turlarının ardından GP2'lerin ilk yarışı start almıştı. GP2'lerin ilk yarışı yakın rekabet içerisinde oldukça heyecanlı bir şekilde geçmişti. GP2'lerin ikinci yarışı pazar sabah 11:00 da start alacaktı ve ben bu yarışı kaçırmamak için biraz daha erken kalkarak yola koyuldum. Artık yolu bildiğim için daha rahat bir şekilde Istanbul park'a geldim. Hızlı adımlarla giriş kapısına yöneldim ve servis aracıyla tribün 2'ye geldim. Kalabalık bir önceki günün neredeyse 3 katıydı. Güneş tepede hava sıcaklığı 30-32 derece pist sıcaklı 45-52 derece arası birgündü. GP2leri ve Porscheların yarışlarını tribünün altında bulduğum kuytu bir yerden izledim. Formula1 startı saat 15:00'da olacaktı ve benim o saate kadar kendimi güneşten korumam lazımdı. Oturduğum yerden pistin 3 virajı ve dev ekranı görünebiliyordu. İlk iki yarışı buradan izledim.

Dürbün mutlaka olmalı
Dev ekran her ne kadar dev boyutlarında olsa da, tribünden üzerindeki yazıları çıplak göz ile okumak pek mümkün olmuyor. Bunu cumartesi fark edince bir dürbün ödünç aldım. Gerçekten çok faydalı oldu. Özellikle pit stoplardan sonra sıralamadaki değişiklikleri çözemediğim zamanlarda dev ekrandaki sonuçları takip edip durumu yakalayabildim.

Formula1 yarışında pilotlar arasındaki çekişme GP2 ve Porsche'ların ki kadar uzun süreli değildi. İlk beş tur yakın mücadele ile geçti daha sonra ise en iyi tur zamanları ve pit stoplar belirleyici olmaya başladı. Jenson Buton ilk turlarda Sebastian Vettel'in biraz yoldan kaçtığı durumu iyi değerlendirdi ve liderliği ele geçirdi. Yarış sonuna kadar oldukça iyi bir yarış çıkaran Button yarışı birinci tamamladı. Vettel üç pit stop yaptığı için takım arkadaşı Webber'in arkasında yarışı tamamladı.

Oldukça başarılı bir organizasyon oldu; IPOyu tebrik ederim. 2010 yılında tekrar bu heyecana ortak olmayı planlayıp Istanbul Park'tan ayrılıyorum. Bu güzel etkinliği hayatınızda en az bir kere yaşamanızı tavsiye ederim.

Yarış sonuçları
Tüm sonuçlar



















1

Jenson Button

Brawn-Mercedes

2

Mark Webber

RBR-Renault

3

Sebastian Vettel

RBR-Renault

0 comments :