11 Haziran 2009

2009 Formula1 Turkey Grand Prix - 2 (Sıralama turları)

Jenson Button (GBR) Brawn Grand Prix BGP 001. Formula One World Championship, Rd 7, Turkish Grand Prix, Qualifying Day, Istanbul Park, Turkey, Saturday, 6 June 2009

6 Haziran sabahı İstanbul park koordinatlarını GPS'e girdim ve yola koyuldum. Umarım trafik ve otopark konusunda problem yaşamam diye düşünüyordum. Gerçekten de yaşamadım yollar açık ve akıcıydı. Araçları istanbulpark yakınında dış otopark olarak adlandırılmış bir alana yönlendiriyorlardı. Otoparkın ücretsiz ve jandarma tarafından korunuyor olması rahatlatıcı oldu. Aracı buraya bıraktıktan sonra 10 dk yuruyerek ana tribün arkasındaki ana giriş kapısına gelebilidim. İçeri girdikten sonra ring yapan iett otobüsleriyle kendi tribününüme kolayca ulaştım. Tribündeki yerimiz kötü değildi, dört virajı ve dev ekranı rahatça görebilir bir yerdi.


İlk sıralama turları Porsche Mobil1 sınıfınındı. Porsche'lar bir turu en kısa 2 dk ile tamamlayabiliyor. Çok güçlü olmalarına karşın İstanbul park için yavaş kalıyorlar diyebiliriz. Formula1 lerin ise bir tur 1:28 dk sürüyor. Aralarında çok ciddi bir sürat farkı var.


Organizasyonun başarılı bir iş çıkardığını söylemek gerek. İstanbul belediyesi virajlardaki çekici araçları ve 10larca iett otobüsüyle organizasyona iyi destek sağlamış.

Sıralama turları sonuçları
Tüm sonuçlar



















1

Sebastian Vettel

RBR-Renault

2

Jenson Button

Brawn-Mercedes

3

Rubens Barrichello

Brawn-Mercedes

0 comments :