18 Ağustos 2013

Göcek tekne gezimiz - İkinci gun 18.08.2013

My marinada o kadar memnun kalmıştık ki; kimsenin gitmeye gönlü yoktu. Orada bir gün daha geçirelim desek kimse itiraz etmeyecekti. Yine de zaman yola çıkma zamanıydı. Saat 11:15 te demir aldık ve ikinci uzun yolculuğumuza başladık. Rotamız dar boğazdan geçecekti. Hedefimiz 30 mil uzaktaki Bedri Rahmi (Haritada Taş Yaka Köyü olarak anılıyor) koyuydu.

Yolculuk nispeten yorucu olacaktı. Yolda birşeyler pişirecek fırsatımız da olmayacaktı. Hal böyle olunca Göcekteki ilk gecemizi demirde geçirmektense yine tonoz ve iskeleye bağlı olarak geçirmek ve restaurantta birşeyler yemek istedik. Yorgunluğun üstüne ilaç gibi geldi gerçekten.

Büyük iskeleye bağlanmak için yaklaştığımızda yabancı bir grup için rezerve edildiğini oraya bağlanamayacağımızı işaret ettiler. Neyseki küçük iskelede pek elverişli olmasada yer vardı. Bowtruster dan yararlanarak zor bir yere temiz, emniyetli bir giriş yaptık ve tonoza bağlandık. İlk defa bowtruster kullanan biri olarak söylemek istiyorum. Çok çok faydalı bir araç. Tekneyi yengeç gibi yan yan bile götürmek mümkün oluyor. Tatilde yanınızda sizi bot ile destekleyebilecek bir arkadaşınız yoksa mutlaka bowtruster’ı olan bir tekne kiralamanızı öneririm.

Birinci geleneksel ipte sallanma şenliği
Koya girerken iskelemizde beliren ve adeta denizi şemsiye gibi örtmüş büyük bir ağaç dikkatimizi çekti. Kim bağlamış bilmiyoruz bu ağacın üzerine uzunca bir ip bağlanmış. İnsanlar ağacın gövdesinin dibindeki bir taşa çıkıyor ve bu ipe tutunarak salınıyorlar; denizin üzerinde en uzak noktada ipi bırakıyorlar ve suya düşüyorlardı. Çok eğlenceli olduğu şüphesizdi. Elbette bizde bu heyecanı tatmalıydık. Koyun ters köşesine bağlanmış olmamıza rağmen uzun bir yüzüşün ardından sonunda ulaştık. Açılışı Ekin yaptı. Ardından hep birlikte atlayışlarımızı yaptık. Seçil’in ilk ve son atlayışını yapması bir hayli zaman aldı. Çevredekilerin dahi desteklerine uzun süre dayanamayan Seçil sonunda atlayışını tamamladı. :D

İyice yorulduktan sonra tekneye geri yüzdük. Sonrasında restaurantta yediğimiz lagos izgara ve rakı ile bu geceyi taçlandırdık. Teknede ikinci gecemiz. Zaman hızlı geçiyor :(